Czy zdrowe przekąski mogą być zdrowe?

Czy słone przekąski można spożywać w trakcie procesu odchudzania lub w okresie intensywnych treningów? Jak z każdym pożywieniem, także i z tym należy postępować podobnie, czyli konsumować z umiarem. Wplatanie przetworzonej żywności do naszego jadłospisu może również ułatwić nam utrzymanie diety. Dlaczego? A to dlatego, że wprowadza do niej różnorodność, a nas samym pozwala sięgnąć po inne smaki. Dzięki temu nie ulegamy napadom głodu, a chęć podjadania między posiłkami nie jest tak duża.

Wszystko zaczyna się od właściwie rozpisanej diety

Jeśli chcesz pozbyć się kilku nadmiarowych kilogramów, przybrać na masie mięśniowej lub po prostu utrzymać swoją aktualną wagę, udaj się do dietetyka. Jeśli czujesz się na siłach i masz odpowiednią wiedzę, możesz ułożyć sobie sam swój jadłospis. Pamiętaj jednak o tym, że niezrównoważony rozkład składników odżywczych może utrudnić ci spożywanie założonej liczby kalorii. Poza zdrowymi i bogatymi w witaminy oraz minerały posiłkami wpleć do swojej diety także i kilka produktów, oraz przekąsek, które nie należą do najzdrowszych. Wybierz te produkty, które lubisz. Nie zapomnij jednak o tym, że często są to rzeczy bardziej kaloryczne.

Balans dzięki zróżnicowaniu

Zróżnicowana dieta to dobrze skomponowana dieta. W niej powinny zawierać się wszystkie smaki i dania, których jedzenia sprawia ci przyjemność. Zdrowe odżywianie nie ma być uciążliwą czynnością. Właściwie zbilansowana dieta szybko stanie się naturalnym elementem twojego dnia. Dlatego postaw na różnorodność produktów oraz potraw – takie podejście ułatwi ci proces modelowania swojego ciała.

Wybrane słone i zdrowe przekąski, które możesz włączyć do swojej diety:

– chipsy z różnych warzyw (od marchewki, po cukinię, a nawet cebulę),

– popcorn (to jedna z mniej kalorycznych słonych przekąsek),

– nieprzetworzone orzeszki ziemne,

– delikatne, solone precle,

– koreczki z kabanosem, serem, ogórkiem konserwowym i innymi dodatkami,

– mini pizze z ulubionymi składnikami.